در حال پردازش ...
پیشنهاد یوزویدیو

ارتباطات مهندسی : برج 101 طبقه تایپه تایوان

23

سپاس! با دوستان خود به اشتراك بگذارید!

شما این ویدیو را نپسندیدید! از بازخوردتان سپاسگزاریم

افزوده شده
4,168 بازدید

 

مستند «ارتباطات مهندسی یک مجموعه تلویزیونی مستند بریتانیایی است که برای نخستین باز در تاریخ ۱۵ می ۲۰۰۸ از طریق شبکه نشنال جئو گرافیک به روی آنتن رفت. مستند مهندسی ارتباطات به شاهکار های مهندسی دنیا با دید صنعتی نگاه می کند. مستندی بسیار زیبا و تحسین بر انگیز است. مجری این مستند ریچارد هموند یکی از مجریان توانمند انگلیسی است که به واسطه ی برنامه ی تاپ گیر  برایبسیاری از ایرانیان نیز شناخته شده است.

 

ریچارد هموند در هر قسمت از خود به یکی از سازه های عظیم و مدرن دنیای امروز میپردازد و علاوه بر بررسی روند طراحی و ساخت آن سازه به ما نشان میدهد که چگونه طراحان و مهندسین با الهام گرفتن از اکتشافات و طرح های قدیمی و استفاده از نشانه های موجود در طبیعت و ادغام آن با علوم و امکانات پیشرفته به سوی طراحی و به واقعیت بدل کردن این سازه های عظیم و شگفت آور رهنمون شده اند. 

 

برج تایپه ۱۰۱ آسمانخراشی ۱۰۶ طبقه‌ای در بخش خینیی تایپه در کشور تایوان است. نام اصلی این برج پیشتر "مرکز مالی تایپه" بود. این برج پس از برج خلیفه در دبی بلندترین برج جهان است. این بزرگترین برج مسکونی جهان در منطقه‌ای زلزله‌خیز ساخته شد تا میزان مقاومتش را به نمایش بگذارد. «تایپه ۱۰۱» نام برج ۱۰۶ طبقه‌ای است که ۵۰۸ متر ارتفاع دارد. راز مقاومت این برج در کره فولادی است به وزن ۶۶۰ تن که در بین طبقه ۸۷ تا ۹۲ «تایپه ۱۰۱» به ۱۶ بازوی فولادی آویخته شده است. این پاندول غول پیکر تعادل ساختمان را در برابر زلزله‌های بسیار شدید و توفان‌های مهیب که در این منطقه امری عادی و همیشگی است، حفظ می‌کند. سرعت بعضی از توفان‌های این منطقه بیش از ۲۵۰ کیلومتر در ساعت است و گاهی در این منطقه سالی ۲۰۰ بار زلزله می‌آید. 

دسته بندی
دوبله فارسی علمی و تخیلی
برچسب
مستند, دوبله فارسی, نشنال, گرافیک, برج تایپه, تایوان, 101 طبقه, برج, آسمانخراش, ارتباطات مهندسی, ریچارد هموند, richard hammond, Engineering Connections, national, nat geo, documentary, Taipei Tower

دیدگاه تان را ارسال کنید

دیدگاه ها

اولین نفری باشید که دیدگاه ارائه می کند