در حال پردازش ...
پیشنهاد یوزویدیو

ارتباطات مهندسی : تلسکوپ عظیم فضایی

5

سپاس! با دوستان خود به اشتراك بگذارید!

شما این ویدیو را نپسندیدید! از بازخوردتان سپاسگزاریم

افزوده شده
2,200 بازدید

مستند «ارتباطات مهندسی یک مجموعه تلویزیونی مستند بریتانیایی است که برای نخستین باز در تاریخ ۱۵ می ۲۰۰۸ از طریق شبکه نشنال جئو گرافیک به روی آنتن رفت. مستند مهندسی ارتباطات به شاهکار های مهندسی دنیا با دید صنعتی نگاه می کند. مستندی بسیار زیبا و تحسین بر انگیز است. مجری این مستند ریچارد هموند یکی از مجریان توانمند انگلیسی است که به واسطه ی برنامه ی تاپ گیر  برایبسیاری از ایرانیان نیز شناخته شده است.

ریچارد هموند در هر قسمت از خود به یکی از سازه های عظیم و مدرن دنیای امروز میپردازد و علاوه بر بررسی روند طراحی و ساخت آن سازه به ما نشان میدهد که چگونه طراحان و مهندسین با الهام گرفتن از اکتشافات و طرح های قدیمی و استفاده از نشانه های موجود در طبیعت و ادغام آن با علوم و امکانات پیشرفته به سوی طراحی و به واقعیت بدل کردن این سازه های عظیم و شگفت آور رهنمون شده اند. 

تلسکوپ فضایی به تلسکوپ‌هایی گفته می‌شود که خارج از جو زمین مستقر می‌شوند. این تلسکوپ‌ها یا در مداری به دور زمین در چرخش هستند و یا در یکی از نقاط لاگرانژی زمین-ماه و یا زمین-خورشید قرار گرفته‌اند. تلسکوپ هابل یک نمونه از تلسکوپ‌های فضایی است.
از مزایای تلسکوپ‌های فضایی می‌توان موارد زیر را نام برد:
•    نبود گرد و غبار در مسیر دید
•    نبود پراکنش نور خورشید و ماه در اثر مولکول‌های جو سیاره
•    نبود آلودگی نوری ناشی از مظاهر تمدن بشری
•    نبود آلودگی جوی و یا رطوبت در هوا
•    امکان رصد در طول موجهای غیر مرئی (جو جلوی پرتوهای ایکس، فرابنفش، فروسرخ و... را می‌گیرد.)

دسته بندی
دوبله فارسی علمی و تخیلی
برچسب
Deep Space Observer, richard hammond, Engineering Connections, national, nat geo, documentary, نشنال, مستند, ارتباطات مهندسی, ریچارد هموند, دوبله فارسی, تلسکوپ عظیم فضایی, تلسکوپ, تلسکوپ هابل

دیدگاه تان را ارسال کنید

دیدگاه ها

اولین نفری باشید که دیدگاه ارائه می کند