در حال پردازش ...
پیشنهاد یوزویدیو

سیاره یخ زده : قسمت سوم : تابستان

1

سپاس! با دوستان خود به اشتراك بگذارید!

شما این ویدیو را نپسندیدید! از بازخوردتان سپاسگزاریم

افزوده شده
1,809 بازدید

مستند سرزمین یخی یک مستند سریالی با موضوع طبیعت می باشد که توسط شبکه های معتبر دنیا یعنی بی بی سی ، دیسکاوری و دانشگاه  اوپن تولید شده است. اشخاص تولید کننده این مستند کسانی هستند که مستند سیاره آبی را تولید نموده و جایزه بین المللی سال را نصیب خود کرده بودند. این مستند توسط دیوید اتونبورگ روایت می شود. مستند شامل 7 قسمت می باشد که تمرکز آن بر روی زندگی موجودات زنده و محیط زیست آن ها در قطب شمال و قطب جنوب می باشد. در این مستند سعی شده تا همه چی به طور مفهومی بررسی شود و مستندی ماندگار درباره تاریخ طبیعت قطب های شمال و جنوب به ثبت برسد و …

نوبت به انتشار یکی از زیباترین مستندهای ساخته شده در مورد طبیعت رسیده است.بار دیگر افتخار داریم مستندی در مورد این کره خاکی برای علاقه مندان به طبیعت آماده کنیم.این مستند که سیاره یخ زده نام دارد در مورد شرایط زیست محیطی در قطب شمال و قطب جنوب بحث می کند.این مستند  توسط یکی از بهترین مستندسازان جهان ، آقای دیوید اتونبورگ ساخته شده است.

به توضیحاتی کوتاه در مورد قطب شما و قطب جنوب توجه فرمایید:

قطب جنوب به یکی از دو نقطه‌ای گفته می‌شود که خط واصل آن بر حول محور زمین منطبق است.به نقطه‌ای که در شمال زمین قرار دارد قطب شمال و دیگری که در جنوبگان قرار دارد قطب جنوب است که البته خود چهار نقطه است.قطب ججنوب جغرافیایی، قطب جنوب مغناطیسی، قطب جنوب ژئومغناطیسی و قطب جنوب دسترس‌ناپذیر.

قطب شمال به انتهای شمالی محوری گفته می‌شود که کره زمین به دور آن میچرخد و در اقیانوس منجمد شمالی واقع شده‌است.محل جغرافیایی قطب شمال با محل مغناطیسی آن متفاوت است. قطب شمال جغرافیایی در نقطه‌ای قرار دارد که عمق اقیانوس در آن به چند صد متر می‌رسد و با توده‌های عظیم شناور یخی پوشیده شده‌است، در این ناحیه شبانه‌روز در شش ماه از سال، کاملا روشن و آفتابی و در شش ماه دیگر کاملا تاریک است.

دسته بندی
مستند حیات وحش دوبله فارسی
برچسب
David Attenborough, Frozen Planet, BBC HD, bbc HD, documentary, summer, مستند, دوبله فارسی, بی بی سی, دیوید اتونبورگ, سیاره یخ زده, تابستان, حیوانات قطبی, تابستان قطب

دیدگاه تان را ارسال کنید

دیدگاه ها

اولین نفری باشید که دیدگاه ارائه می کند