در حال پردازش ...
پیشنهاد یوزویدیو

نابغه ها : اوفنبرگ در برابر هیزنبرگ

9

سپاس! با دوستان خود به اشتراك بگذارید!

شما این ویدیو را نپسندیدید! از بازخوردتان سپاسگزاریم

افزوده شده
3,162 بازدید

در این مستند جذاب و دیدنی، به خط مقدم یک میدان نبرد حماسی سفر می‌کنیم که در آن “ورنر هایزنبرگ” و “رابرت اوپنهایمر” با یکدیگر به رقابت می‌پردازند تا نیروی مخرب بمب اتم را آزاد کنند. این دو دانشمند برجسته تنها با یک دستورالعمل در جنگ جهانی دوم نقش آفرینی می‌کنند. آنها از قوانین فیزیک برای تولید قدرتمندترین سلاحی که جهان تا به حال به خود دیده است، استفاده می‌کنند. 

اوپنهایمر” هنگام بازدید از پروژه منهتن، برترین نخبگان ایالات متحده را در کنار یکدیگر جمع می‌کند، درحالی که “هایزنبرگ” با دانشمندان مطرح آلمان نازی به رقابت می‌پردازد. دوران هسته ای، اوج ترقی خود را طی می‌کند و این دو دانشمند تمامی تلاش خود را به کار می‌گیرند تا بمبی را اختراع کنند که می‌تواند تاثیرات جبران ناپذیری را بر تمدن بشری داشته باشد. “میچیو کاکو” فیزیکدان نظری برجسته و سایر دانشمندان سرشناس، نقطه نظرات خود را در مورد رقابت برای سلطه بر جهان مطرح می‌کنند.

در میان شعله‌های آتش جنگ جهانی دوم و در حالی که میلیون‌ها نفر در میدان‌های نبرد کشته می‌شدند، در آزمایشگاه‌ها و در میدان علم، نبردی دیگرگونه جریان داشت. آلمان نازی در صدد بود تا با استفاده از دانش ورنر کارل هایزنبرگ، فیزیک‌دان و برنده‌ی جایزه‌ی نوبل، به سلاح فوق نیرومند اتمی دست‌ پیدا کند. در حالی که پروژه‌ی اتمی هایزنبرگ در مراحل اولیه بود، یک نفر اهمیت این موضوع را به موقع درک می‌کند: آلبرت آینشتاین. آلبرت آینشتاین، فرانکلین روزولت، رییس جمهوری آمریکا را از خطر دست‌یابی آلمان نازی به سلاح اتمی با خبر می‌کند. پس از آن است که ارتش ایالات متحده زیر نظر روزولت، در پروژه‌ی به کلی سری منهتن، رابرت اوپنهایمر را برای ماموریت تکمیل اولین بمب اتمی جهان انتخاب می‌کند. در آن دوران تعیین‌کننده، سرنوشت جنگ و آینده‌ی بشریت، کاملا به دستاوردهای این دو دانشمند بستگی داشت.

دسته بندی
دوبله فارسی تاریخی صنعت
برچسب
جنگ جهانی, مستند تاریخی, علمی, بمب اتم, تاریخ آلمان

دیدگاه تان را ارسال کنید

دیدگاه ها

اولین نفری باشید که دیدگاه ارائه می کند