در حال پردازش ...

تست و بررسی سیتروئن C3

25

سپاس! با دوستان خود به اشتراك بگذارید!

شما این ویدیو را نپسندیدید! از بازخوردتان سپاسگزاریم

افزوده شده
5,526 بازدید

در این قسمت از برنامه ی اسب بخار، به سراغ سیتروئن C3 رفته ایم. این خودرو قرار است که با تیراژ دو هزار دستگاه در اختیار مشتریان ایرانی قرار بگیرد. در این برنامه سیتروئن C3 با یکی از رقبای قیمتی و هم کلاس خود، یعنی هیوندای i20 مقایسه و بررسی می شود.

 

سیتروئن C3 قرار بود که در فروش اولیه با دو هزار دستگاه روانه ی خیابان ها شود و در پیش فروش های بعدی، تعداد این خودروی هاچبک اسپرت در جاده های کشور هر روز افزایش پیدا کند. اما به خاطر مسائلی چون تحریم و خروج شرکای اروپایی از بازار خودروی ایران، تنها قرار است که دو هزار دستگاه تعهد داده شده سایپا در اختیار مشتریان قرار بگیرد.
سایپا سیتروئن خط تولید C3 را راه اندازی کرده و گویا قرار است که با رفع مشکلات پیش رو، به زودی این خودرو در اختیار مشتریان قرار بگیرد. سایپا سیتروئن نمونه ای متفاوت از C3 را به خط تولید خود آورده است. در بازارهای جهانی نسخه ی بنزینی این هاچبک فرانسوی به پیشرانه ی ۱٫۲ لیتری توربو و ۱٫۶ لیتری تنفس طبیعی مجهز است. اما در بازار ایران، سیتروئن C3 با پیشرانه ی ۱٫۶ لیتری توربو ۱۶۳ اسب بخار و گشتاور ۲۴۳ نیوتون متر حضور دارد.
سیتروئن C3 این توان را طریق یک جعبه دنده ی ۶ سرعته ی اتوماتیک به چرخ های جلو می رساند. با نگاهی به مشخصات این خودرو، متوجه می شویم که اکثر اطلاعات فنی و قطعات C3 با خودروهایی چون پژو ۲۰۰۸، پژو ۵۰۸، دی اس ۵، دی اس ۵ LS، دی اس ۶، دی اس ۴ کراس بک و دی اس ۷ کراس بک برابر است. اما با توجه به وزن کمتر سیترون C3 نسبت به خودروهای نام برده، بدیهی است که می توانید شتاب به مراتب بهتری را از این خودروی سایپا توقع داشته باشیم.

دسته بندی
خودرو
برچسب
سیتروئن C3, اسب بخار

دیدگاه تان را ارسال کنید

دیدگاه ها

اولین نفری باشید که دیدگاه ارائه می کند